Re: jaką karte graficzną można włożyć?

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sat 28 Apr 2007 - 17:33:21 MET DST

"kaczmarek" napisał:

> Mam już podstarzały komp a dzieciaki chciałyby na nim pogrywać
> sobie w różne gierki lecz nie zawsze im się to udaje, zastanawiam się
> czy wymiana karty graficznej coś by tu pomogła i ewentualnie na co
>
> Typ procesora Intel Pentium IIIE, 933 MHz (7 x 133)
> Mikroukład płyty głównej Intel Solano i815
> Pamięć fizyczna 256 MB (SDRAM)

Uprzedzając odpowiedzi typu "taka staroć, nie warto" itd., informuję, że
podobna konfiguracja z powodzeniem służy moim dzieciom do gier. Oczywiście
C&C 3 na tym nie pójdzie, ale dla LEGO Racers czy innych RC Cars wystarcza z
powodzeniem.

> Karta Graficzna 8MB

Tak, warto by za nieduże pieniądze wymienić na co najmniej NVidię GF 4200
128 MB. Sporo gier tego typu, jak w/w po prostu nie ruszy, jeśli k.
graficzna ma mniej niż 16 MB. A podany przeze mnie model (lub ciut wyższy)
wydaje się optymalny do tej konfiguracji, jeśli chodzi o stosunek
wydajność/cena. Gry wymagające mocniejszych kart i DX 9.0 wymagają też
zazwyczaj mocniejszego procesora i więcej RAM-u, więc nie ma się co szarpać.

> Dysk 20GB

Niestety, gry dołączane do pisemek komputerowych (główne źródło
oprogramowania moich dzieci) mają nieprzyjemną cechę instalowania się w
całości na dysku, tak że te 20 GB może się szybko zapchać. Ale tu nie
doradzam jakichś nerwowych ruchów, przy rozsądnym gospodarowaniu może to
wystarczyć do czasy wymiany komputera na nowy.

JoteR