Re: Monitor CRT 21" ?

Autor: PAndy <pandrw_cutthis__at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 27 Apr 2007 - 10:53:14 MET DST

"toolM" <toolmaker@onet.eu> wrote in message
news:f0rber$se2$3@news.onet.pl...

> I bardzo słusznie - _nikomo_ nie należy wierzyć na słowo jeśli samemu
> można zweryfikować informację ;-) Co do kolegi PAndy - podał on
> informację prawdziwą, lecz zarazem wybiórczą i nie oddającą
> rzeczywistego stanu rzeczy. Profejonalne monitory referencyjne w stylu

Podobnie jak np ty - porownujesz budzetowe LCD z profi CRT

> NEC Spectraview 21 naprawdę mają nominalne zużycie na poziomie "małej
> elektrowni" (nierzadko więcej niż wspomniane duże CRT). Niestety
> zapomniał on dodać że ze względu na cenę (oscylujacą gdy sprawdzałem
> ostatnio w okolicach min. 8-10k PLN) nie stanowią one zbyt wdzięcznego
> materiału porównawczego, szczególnie do wielkogabarytowych wysłużonych
> staroci CRT z drugiej ręki. Natomiast przeciętny współczesny budżetowy

dlaczego staroci? porzadny kineskop ma czas zycia znacznie powyzej 10
lat - znam kineskopy pracujace non stop wlascwie od lat ponad 15 ktore
nie wykazuja spadku emisji, utraty jasnosci. czystosc i naturalnosc barw
nieporownywalna z zadnym LCD ktorego mialem okazje ogladac

> [...]
> podświetlenia) z reguły ~60W. Jest to więc "zaledwie" 70-100W
> nominalnej
> różnicy! Dla jednych niewiele - ale np. dla mnie to całkiem sporo -
> cały
> mój roboczy desktop PC na A64 pobiera bowiem właśnie ~100W w idle
> (rzeczywisty pomiar, nie wliczając monitora i większych peryferiów
> typu
> drukarka laser).
> Tak czy siak - nominalnie LCD są PONAD dwa razy oszczędniejsze niż CRT
> 21-22" (pomijając ultradrogie profi modele z podświetleniem LED).

smiem watpic czy sa dwukrotnie - z obserwacji pomiarow roznica ta
ksztaltuje sie na poziomie kilkunastu - dwudziestu paru wat
a z kolei dlubiac w sprzecie wiem ze na jedna CCFL przypada ok 12 - 15W
mocy zaleznie od ustawionej jasnosci

> Różnica _wyraźna_ i bezsprzecznie odczuwalna dla userów sprzętu SOHO.

byc moze...

> [...]
> eksploatacji nie uzyskują wartości nominalnej a jedynie pewien jej
> ułamek. Z własnych obserwacji mogę dodać iż np. starszej generacji LCD
> maksymalnie zużywający rzeczywiste ~65W (raczej prądożerna jak na
> dzisiejsze czasy konstrukcja z odrobinkę wyższej półki) w codziennej
> eksploatacji osiąga pobór na poziomie _realnych_ 40-45W (ustawiona
> jasność rzędu 30/100), czyli całkiem nieźle.

> Dokładnie - to jeden z powodów dla których doceniłem energooszczędne
> panele. Jak się nie ma mega-UPS'a 2-3kVA to każda dodatkowa minuta

a do czego potrzeba tych minut?
zanik pradu, awaryjnie zapisuje stan aplikacji, w momencie gdy zapisalem
i system ropzoczyna zamykanie wylaczam monitor, po chwili wylacza sie
sam komputer
calosc nei trwa dlzuej niz 2 - 3minuty - nawet bez smoka UPS to jest
realne - znacznie wiekszym problem to degaus na CRT ktory rozwali kazdy
maly UPS i tu raczej szukalbym problemu i korzysci z LCD - ale LCD jest
kompromisem - oferuje sredniej jakosci obraz przy malych gabarytach i
umiarkowanym zapotrzebowaniu na prad.