kopia systemu i archiwizacja całego dysku /winxp

Autor: bodzio <bodzioasaasa_at_gazeta.pl>
Data: Thu 26 Apr 2007 - 20:18:37 MET DST

Witam,mam starszy dysk barracuda st3600 (60GB) i teraz chciałbym
zarchiwizować system (winxp) i reszte danych z dysku, myślę która z opcji
jest lepsza i bezpieczniejsza:

1.kupić nagrywarke dvd, zrobić obraz systemu (na dvdrw) i zarchiwizować
reszte rzeczy na dvd (wydaje mi się duzo zonglowania płytami, i kiedyś już
tak straciłem obraz systemu kiedy mi się perfumami psikło czy wylało na
płytki CD, już nie pamietam,cały obraz musiałem robic od nowa, poza tym
troche mieszania jest)

2. kupić drugi podobny dysk i sklonować wszystko, nie jestem pewien czy da
sie zrobić klon systemu na drugim(innym)dysku wraz z klonem danych?? (czy
taki system będzie chodził? czy nie jest to uciążliwe?)

2a. jeśli się da kupić drugi podobny dysk i kontroler RAID i zrobić macież
RAID1, tyle że znowu nie wiem czy da się przy już poinstalowanym systemie i
2 różnych dyskach, i czy wogóle warto tak "tracić" kase?

Nie mam doświadczenia z takimi konfiguracjami, podpowiedzcie prosze co się
da a co nie, i co byłoby najkorzystniejsze...

Pozdrawiam
bodi