Wybor UPS

Autor: marcini <i-marcin_at__NIE_CHCE_SPAMU_tlen.pl>
Data: Thu 26 Apr 2007 - 11:10:16 MET DST

Witam!

Wiem, ze podobne tematy powtarzaja sie co jakis czas, ale przegladajac
archiwum nie natrafilem na odpowiedzi na moje pytania.
Otoz zastanawiam sie nad rozwiazaniem UPS dla grupy 3 serwerow w
niewielkiej firmie. Cos w rodzaju
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/us/en/sm/WF05a/15351-15351-241434-241646-241477-1121474.html
Ich zadaniem ma byc podtrzymanie pracy przez ok. 10 min oraz
automatyczne wylaczenie systemow przy dluzszym braku pradu. Cena nie
jest priorytetem, maja byc przyzwoitej jakosci.
Mam juz 1 APC RS 800. Mysle nad dokupieniem nastepnych APC (a moze warto
rozwazyc inna firme?).
Podstawowe pytanie, to jakie sa roznice miedzy seriami Back UPS a Smart
UPS? Jakie korzysci daje bardziej zaawansowany Smart UPS w stosunku do
Back UPS?
Co do automatycznego wylaczenia systemu, to z Windows i Linuksem chyba
nie ma problemu. Ale czy cos takiego da sie zrobic z Novellem (NetWare 6.5)?