Re: klasyczna moc - uderzyłem w sufit? Co dalej?

Autor: Zbyszek <niematakiegoadresu_at_o2.pl>
Data: Wed 25 Apr 2007 - 21:13:35 MET DST

radxcell wrote:

> tak, ale duron jest znacznie slabszy od p3

Mi więcej nie było potrzebne. Można był włożyć athlona. Starsze programy
chętnie korzystają z 3dnow, którego Intel nie ma.

> trzeba miec daca zewnetrznego. jakies propozycje?

google i zawartość portfela pomogą Ci zadecydować.
SPDIF na karcie SB32/AWE32 jest w postaci zworki 2 szpilkowej umieszczonej
przy dolnym prawym rogu scalaka EMU8000 (tak było na mojej SB32PnP)
Jedna szpilka to digital ground czyli cyfrowa masa, druga szpilka to digital
out czyli sygnał cyfrowy 44,1 kHz 16bit stereo. Na tych kartach do EMU
podłączony jest też scalak OPL3 (aby zaoszczędzić na DAC) więc po
załadowaniu sterów można mieć syntezę FM z OPL3 na wyjściu cyfrowym.

Jeśli masz Audigy to możesz spróbować wetknąć to wyjście cyfrowe do CD_SPDIF
in na Audigy lub innego wejścia cyfrowego na tej karcie. Uwaga! SPDIF out
na AWE jest wyjściem nie udokumentowanym. Jego opis chyba znalazłem na
firmowym FAQ AWE32 firmy Creative. Jako wyjście nieudokumentowane
oficjalnie może być niesprawne lub jakieś dziwne. Dlatego zalecam
ostrożność i pomiar miernikiem lub testowanie na karcie "do wyrzucenia".
Jeśli masz AWE32 i trochę RAM na karcie to możesz użyć AMP 3.0 do słuchania
modów. Może nie jest tak super jak LMP dla EMU10K1 ale też ślicznie gra.
2MB RAM na AWE pozwalają słuchać wszystkich modów na Amigę. Duże XMy
wymagają 4-8MB aby się w pełni załadować.
Gravisy (klasyczny GUS i Interwave) majÄ… interpolacjÄ™ liniowÄ…. EMU8000 ma
4punktową a EMU10K 8 punktową opatentowaną interpolację. Dlatego dźwięk
wavetable mid/mod jest czystszy i pełniejszy na EMU. Oczywiście DAC na
karcie psuje wszystko totalnie. Mi się udało kupić Live! z kodekiem
Crystala więc nie było źle na słuchawkach Panasonica (oczywiście mówię o
porządnych słuchawkach a nie takich od walkmana).

Tu masz linka do AMP:
http://soundtrackers.de/awe.html
autorem jest Lada Kopecky. Jest wersja dla DOS i Windows AMPW w wersji 2.5.
Inne programy do modów dla AWE brzmią paskudnie. AMP/AMPW to ideał.
W pliku txt jest informacja co sprawia, że dźwięk na EMU jest taki
przyjemny.

> ktora nvidia? kazda?

Z tego co wiem to każdy Geforce. Miałem geforce 2MX400 od palita i FX5200 od
MSI oraz 6150 od Asusa. WSzystkie z VesÄ… 3.0. Tego programiku do ustawiania
częstotliwości nie pamiętam, ale jak się uprzesz to poszukam. Jest wiele
programów do odczytu wersji vesy z Vbiosu. Każdy radeon z tego co wiem ma
vesę 2.0 i manipulacja czętotliwością nie jest możliwa.

> nie, jw. sugestie dobrego daca?

Najlepsze są (nie w komputerach tylko w HiFi) (choć w kompach też bywają):
1. BB (Burr - Brown teraz należy do Texas Instruments)
2. AKM (asashi kasei)
3. C (Crystal teraz nalezy do Cirrus Logic)
Reszta jest dla głuchych. Firmy robią 2 serie: dla bogatych doskonałe i
gorsze dla ubogich.