Re: Archiwizacja zdjec i video - DVD+R czy DVD-RAM?

Autor: Marcin <mwlodarc_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Wed 25 Apr 2007 - 16:31:42 MET DST

> DVD-RAM tylko wtedy, gdy często chcesz usuwać/modyfikować/dodawać pliki na
> płytę bez potrzeby usuwania całej jej zawartości za każdym razem (czyli jak
> w przypadku dysków wymiennych) i w dodatku nie zależy Ci na prędkości
> nagrywania.

Tez mi sie tak wydaje, ale wyczytalem gdzies, ze trwalosc (mierzona w latach,
a nie tylko liczbie zapisow na tej samej plytce) jest zdecydowanie wyzsza w
przypadku DVD-RAM? Czy to mit?

Plytki jednokrotnego zapisu wydaja sie wrecz stworzone do tego celu, ale jesli
DVD-RAM sa trwalsze, to moze warto wydac wiecej i spedzic wiecej czasu nagrywajac?

A przy okazji: temat sie przewijal, ale nie wiem juz sam: czy warto nagrywac
dvd+r z nizszymi predkosciami, np plytke x16 zapisywac x8?