Re: Miało być cicho, a nie jest - CnQ, AC Freezer64 Pro na 1200 obrotów.

Autor: <galu.usenet_at_gmail.com>
Data: Sat 21 Apr 2007 - 20:32:37 MET DST

On 21 Kwi, 21:02, BartekK <s...@NOSPAMdrut.org> wrote:
> Niestety, potwierdzam - ta plyta reguluje pwm (jesli wogole reguluje) w
> baaardzo ograniczonym zakresie, w zasadzie nie zwalnia wentylatora
> prawie wogole. Byc moze wogole nie reguluje pwm (4ta nozka) a jedynie
> zmniejsza troche zasilanie wentylatora - a przy arcticu ktory bardzo
> malo pradu pobiera ta regulacja prawie nic nie daje.
> Jest zle. Ale nie beznadziejnie :) Masz 2 opcje - zmiana 64pro na
> zwyklego 64 (ktory nie ma regulacji pwm, ale ma termistor i reguluje sam
> siebie), albo dolozenie regulatorka "zewnetrznego" na kabelku od
> wentylatora.

To napiszę jeszcze raz:
- w BIOSie mogę ustawić "CPU Quiet Fan" na "Slow" "Medium" i "Fast" i
przy ustawieniu "Slow" mam 1800 obrotów/min. Przy "Fast" jest to 2200
obrotów/min.
- w SpeedFanie mogę zjechać maksymalnie do 1100obrotów/min.

Czy jak podepnę zewn. regulator obrotów (niestety ten od Pentagrama
nie pasuje) to będę mógł ograniczyć obroty jeszcze bardziej albo nawet
całkowicie wyłączyć wiatrak?

I... UWAGA UWAGA: Włożyłem palec między łopatki wiatraka i okazało
się, że problemem jest nie tyle Freezer ale to, że w Chieftecu (360W
sprzed 2 lat, wersja ze złotym grillem) zaczął się kręcić zamontowany
w pionie wiatrak (z tyłu obudowy) - na poprzedniej konfiguracji
(wydaje mi się, że bardziej prądożernej!) ten wiatrak stał w miejscu :
(

---
Pozdrawiam,
Michał.