Re: UPS - komputer sie wylacza

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Fri 20 Apr 2007 - 21:42:57 MET DST

Przemyslaw Kwiatkowski <micha@micha.waw.pl> wrote:

> Co może być przyczyną oraz - co istotniejsze - jak temu zaradzić?
>
> Oczywista hipoteza: zasilacz komputera. Czy przyczyną może być jednak
> coś innego? Nie chcę wymieniać zasilacza tylko po to, by się przekonać,
> że jest tak samo...

            Ja bym jednak _pozyczyl_ inny zasilacz do testow, najlepiej z
pasywnym PFC, bo cos czuje ze ten ktory masz ma PFC aktywne - one sa
wrazliwe na napiecie schodkowe generowane przez UPS bez czystego
(w miare) sinusa na wyjsciu przy pracy akumulatorowej.
            Przy obecnym mozesz tez przetestowac podlaczenie na wyjsciu UPSa,
a pomiedzy komputerem listwe filtrujaca - ale nie tylko ze zwyklymi
szybkimi bezpiecznikami, ale rowniez z blokiem filtrow poprawiajacych
przebieg napiecia i niwelujacym szpilki/nagly krotkotrwaly wzrost napiecia
jaki moze pojawic sie przy przejsciu na prace akumulatorowa (u mnie np:
przez moment potrafilo byc ~350V, po niecalej sekundzie od przejscia na
akumulatory stabilizuje sie.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl