Re: Brak drugiego dysku/danych po reinstalacji XP

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 20 Apr 2007 - 17:05:13 MET DST

"Robert Krakowski" <robertkrak@gmail.com> wrote in message
news:4628a623$0$4397$c3e8da3@news.astraweb.com...
> Witam
> Bylem zmuszony do reinstalacji systemu i po ponownej instalacji
> okazalo sie ze system nie widzi drugiego (samsung 250GB ) dysku
> Dysk normalnie startuje widac go w biosie, w win widowczny jest
> jedynie w zarzadzaniu dyskami jako dysk 1 232gb nie przydzielone
> jedyne co moge zrobic to zalozyc nowa partycje
> Wyglada to dziwnie bo wydaje mi sie ze formatowalem tylko pierwsza
> partycje na pierwszym dysku na system, drugiego nie ruszalem( byly/sa
> na nim dane) a tu taki klops
> Zainstalowalem SP2 do win, przelaczalem tasmy IDE itp niestety tu
> [...]

Jeśli podpiąłeś ten dysk pod system bez włączonej obsługi 48-bitowego
LBA (czyli bez SP2), to prawdopodobnie jest już po ptokach... Pozostaje
spróbować odzyskać z niego to co się da jakimś programem recovery. Aha,
jeśli miałeś na nim kilka partycji, to na 99% odzyskasz drugą i kolejne.
Ale początek pierwszej najpewniej będzie zamazany. Możesz spróbować to
zrobić programem Testdisk.
http://www.cgsecurity.org/
http://www.cgsecurity.org/phpwiki/index.php/examples

--