Problem z dyskiem Samsung

Autor: btn <baton1_at_pococito.pl>
Data: Fri 20 Apr 2007 - 16:18:22 MET DST

Witam
Dzisiaj znajomy przyleciał do mnie z płaczem iż ma problem ze swoim dyskiem.
Jego zeznania:

Najpierw następił nieoczekiwany reset podczas pracy komputera. Zamiast
uruchomić się ponownie, system wywalał informacje o tym żeby włożyć dysk z
systemem . Pierwsza myśl jaka przyszła do głowy - uszkodzony mbr.

Najpierw kumpel z poziomu płytki instalacyjnej Xp wpisał polecenie "fixmbr",
bo podejrzewał iż to może być przyczyną - bez skutku. Pózniej sformatował
partycję systemową i chciał wgrać od nowa system - bez skutku. Po
przekopiowaniu plików instalacyjnych kiedy miał się włączyć graficzny
instalator systemu następował komunikat o braku dysku. Ściana.
Teraz gdy probuje znowu sformatować ten felerny dysk pojawia się informacja:
"Instalator nie może uzyskać dostępu do tego dysku". Nie można ani utworzyć
żadnej [partycji ani usunąć.

Próbowałem u siebie podłączyć jego dysk - w biosie został rozpoznany lecz
gdy miał się uruchomić system następował zwis.

Co ciekawe dysk jest wykrywany w BIOS (u mnie i u niego) poprawnie.
Czyżby to oznaczało kres tego dysku? Albo jakiż inny, dziwaczny problem?

Pozdrawiam,
btn
www.btnpl.deviantart.com