Re: nie rusza z nowego dysku :/

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 20 Apr 2007 - 09:45:56 MET DST

"tr" <torrin@op.pl> wrote in message
news:1177006679.084165.201800@q75g2000hsh.googlegroups.com... On 19

> dysk A -> 60 GB, aktualny laptopowy
> dysk B -> 120 GB, nowy, ten z ktorym jest problem.
> Latop dziala z dyskiem A w srodku, dysk B jest do tegoz laptopa
> podpiety jako zewnetrzny, przez USB, kablem sata->usb.
> dysk B dziala bez problemu jako dysk zewnetrzny. Zostal nadziany kopia
> dysku A, jest widziany jako zdrowy i aktywny w oknie zarzadzania
> dyskami windowsa.
> Niestety, kiedy wyciagam z laptopa dysk A i wkladam dysk B, komputer
> mysli, ze nie ma zadnego dysku, boot konczy sie na czarnym ekranie z
> promptem.
> [...]

1. Sprawdź czymkolwiek, jak wygląda geometria nowego dysku. Powinna być
254/63. Polecam BootIt.
2. Sprawdź, jaką wartość ma wskaźnik aktywnej partycji. Ma to być hexa
80, a nie np. 81 bądź 82. BootIt go automatycznie skoryguje.
3. Zapisz do MBR dysku główny kod startowy poleceniem fixmbr. Lub "Std
MBR" spod Bootit.
4. Po tych wszystkich korektach powinien zacząć się ładować ntldr wraz z
jego boot menu. Ale może się zatrzymać z komunikatem "brak pliku... ".
Sprawdź wówczas w pliku Boot.ini ścieżkę do systemu. Ma to być coś
takiego: multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1). Jeśli jest inaczej, a
konkretnie "partition" ma wartość 2, to trzeba będzie jednak dokopiować
także tą partycję EISA. Spod BootIt można edytować/podglądać pliki na
NTFS i kopiować partycje.
5. Jeśli boot zakończy się BSOD-em, to wykonaj fdisk /mbr spod DOS-a lub
w inny sposób usuń podpis nowego dysku. Na przykład poleceniem "Clear
sig" spod BootIt http://www.terabyteunlimited.com - który polecam na
przyszłość do wszystkich operacji związanych z kopiowaniem systemu i
naprawą problemów startowych.

To tyle.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]