Re: Podzial lacza internetowego jak?

Autor: Jakub Szułakiewicz <yakhub_at_gazeta.pl>
Data: Thu 19 Apr 2007 - 11:13:24 MET DST

byolo96 napisał(a):
> Witam, podzelilem intenet na 8 uzytkownikow poprzez router z switch ,ale od
> pewnego czasu internet chodzi ledwo co.

1. Znacznie lepszą pomoc uzyskasz na pl.comp.networking.
2. Czy sieć działa słabo tylko na jednym komputerze, czy w całej sieci?

> Mam pc pIII 550, 64 ram ,twardy dysk
> 2gb, 1 karta sieciowa w plycie a druga na pci i chcialbym na nim postawic
> routet/serwer aby miec kontrole nad siecia. Posiadam lacze dsl 2000/256 z ip
> statycznym tzn jak zresetuje router to otrzymuje nowy ip nr ,

Skoro przy każdym połączzeniu otrzymujesz inne ip, to jest to ip
dynamiczne (zmienne).

> polaczone jest to w nastepujacy sposob glowny sygnal

Co to jest "główny sygnał" ? Linia telefoniczna?

> wchodzi do skrzynki o nazwie "starter
> box" z niego sa wyjscia min na isdn,analog tel,oraz dsl. Z starter box po
> kablu sieciowym do modemu dsl dalej kablem sieciowym do router ktory posiada
> switch i dalej do compow.

Co prawda ciężko mi wykombinować, czym właściwie jest "starter box", to
opisane połączenie wydaje mi się poprawne. Poza tym 8 użytkowników, to
nie jest jeszcze na tyle dużo, żeby prosty i tani ruter sprzętowy sobie
z tym nie poradził. Sprawdź dokładnie konfigurację rutera. Jeżeli masz
włączone DHCP, to je wyłącz i przypisz poszczególnym komputerom
statyczne ip wewnętrzne (na przykład - ruter to 192.168.0.1, kolejne
komputery to 192.168.0.2, ...0.3 itd.). Przeskanuj komputery pod kątem
wirusów.

Pozdrawiam.

--
Yakhub