Dlaczego zawsze mam o 50% nizszy wynik w PC Mark niz inni?

Autor: Romek <r_at_wp.pl>
Data: Tue 17 Apr 2007 - 16:51:46 MET DST

Zastanawia mnie jedna rzecz. Jak czytam recenzje roznych komputerow, to
czesto podaja przy nich wynik w PC Mark 04 albo 05. I zawsze moje,
porownywalne komputery, maja wynik mniej-wiecej o polowe nizszy. Nie wiecie,
czym to moze byc spowodowane?

Moze ma znaczenie fakt, ze moja wersja PC Mark 04 ma wgrany patch 1.30, a PC
Mark 05 patch 1.20? Chociaz byloby to dziwne, gdyby w patchu producent
postanowil zmienic punktacje.

Mam wszedzie Windows XP, powylaczane niepotrzebne uslugi (tak mi sie
przyjamniej wydaje). No nie wiem, co moze byc nie tak. Zobaczcie sami,
podpowiedzcie i pochwalcie sie swoimi wynikami:

Komp 1 - stacjonarny:
Asus A7N8X-X (nForce2)
1 GB RAM w 1 kosci
Athlon XP 2500+@3000+ (Barton puszczony na 2,09 GHz)
Radeon 9600 Pro 128MB
HDD Samsung SP0812N (chyba PATA)
Windows XP Pro SP2

PC Mark 04 v1.30: 3355
PC Mark 05 v1.20: 2609

Komp2 - sluzbowy notebook:
Toshiba
Celeron M 410, 65 nm, rdzen Yohan, 1,46 GHz, FSB 533 MHz
512 MB RAM, z czego 32 MB przydzielone jest karcie graficznej
Radeon Xpress 200M
HDD 5400 RPM (SATA)
Windows XP Home SP2

PC Mark 04 v1.30: 1238
PC Mark 05 v1.20: 1045

I na przyklad ogladalem recenzje notebooka z Celeronem M360, wykonanym w
starszej technologii 90nm, z FSB 400 MHZ. Grafika ta sama, RAM-u tez 512 MB.
I oni tam podaja takie wyniki:

PC Mark 04: 3399
PC Mark 05: 1600

Wiec cos tu jest nie tak. Bo nie dosc, ze notebook z Celeronem M410 powinien
byc wyraznie szybszy, to jeszcze z tych wynikow mozna wywnioskowac, ze komp
z Celeronem M360 i zintegrowana grafika jest szybszy od mojego stacjonarnego
Athlona, a to raczej niemozliwe!

Co moze byc powodem, ze moje komputery maja tak slaba punktacje?