Re: windows na CF

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Tue 17 Apr 2007 - 15:57:12 MET DST

doktorek napisał(a):
> pomozcie, prosze.
> instaluje sobie windowsa na karcie compact flash, podpietej do kontrolera
> IDE. karta jako master. co chwile mam problemy, ze jakiegos pliku nie widzi
Jaka karta, jaka przejsciowka, jaka tasma i w jakim trybie to dziala?
Karty CF zaleznie od "generacji" obsluguja rozne tryby ide (starsze -
pio mode, nowsze np "x80" lub extreme2 - multiword dma2, "x120" i
extreme3 udma2 33MHz, extreme4 i niektore x133 - udma4 66MHz.
Przejsciowki ktore sa w stanie prawidlowo pracowac w ata66 jest baaardzo
malo, a 99% z przejsciowek obsluguje wylacznie tryb pio-mode (wogole dma
nie obluguje, nie sa podlaczone piny DMARQ (21) i DMAACK (29). Nie wiem
czym objawi sie wymuszenie trybu dma/udma na takiej przejsciowce w
windowsie, w linuksie odrazu jest z tego wysypka "dma_timer_expiry" "dma
timeout error". Sproboj w biosie wymusic tryb pio-mode-4 - bedzie
okrutnie wolno, bedzie obciazalo procesor podczas transmisji dysku, ale
moze zadziala