Re: dysk i adapter SCSI

Autor: Grzegorz Nowak <ahpuch_at_o2.pl>
Data: Tue 17 Apr 2007 - 15:51:45 MET DST

> Tak sobie mysle o dysku SCSI - uzywane np 9-18GB bywaja do 30-40zl. Do
> tego adapter na PCI (plyta ma jedynie ATA-IDE). Jednak dyski SCSI bywaja
> rozne - 50, 68, 80 pin itp. Adaptery tez sa rozne. Sa przejsciowki np
> 50-68 itp. Jak to zrobic, zeby mialo to rece i nogi? Gdzies pisali o
> Raid -dwa identyczne dyski wpiete razem? Szerze mowiac wystarczy mi jakies
> 7-9GB. Co doradzacie w tej kwestii, biorac pod uwage sprzet z drugiej
> reki?

Jak do malego serwera na linuksie to nie taka zla i tania zabawka. Jesli
chcesz przyspieszyc domowy komputer to raczej nie podziala, testowalem.

Z tego, co widzialem wiekszosc kontrolerow ma takie wejscie, jak ten dysk
http://cgi.ebay.co.uk/IBM-ULTRASTAR-18-2GB-DDYS-T18350-SCSI-HARD-DISK_W0QQitemZ160106134030QQihZ006QQcategoryZ16178QQrdZ1QQcmdZViewItem

--
pozdr