Re: Komputer do składu (Quark)

Autor: Jakub Szułakiewicz <yakhub_at_gazeta.pl>
Data: Tue 17 Apr 2007 - 14:31:31 MET DST

Gregry napisał(a):
> Czesc,
>
> Znajomy uczy sie od podstaw Quarka. Chce sie zajac skladem. Jego
starszy komputer to raczej grat, wiec potrzebna jest nowa maszyna.

> Spec od skladu, zapytany o parametry takiego kompa, rzucil cos takiego:
>

> - Płyta główna: Gigabyte GA-M55S-S3; (chipset: nVidia nForce 550
gniazdo procesora: socket AM2)

> - CPU: AMD Athlon 64 X2 4200+ BOX
>
> - RAM: minimum 1GB
> optimum 2GB
>
> - dysk twardy: - minimum: Samsung HD080HJ (Pojemność: 80 GB)
> - optimum: Samsung HD160JJ (Pojemność: 160 GB)

1. Nie zapominaj, że różnica w cenie dysków o różnych pojemnościach jest
minimalna.
2. Przy takich zastosowaniach rozważ zakup 2 dysków i połączenie ich w
macierz (ale wtedy potrzebna by była inna płyta główna).

> - Grafika: minimum: Gigabyte GV-NX76T256D-RH
> optimum: Gigabyte GV-NX79G256DP-RH

Wydajność karty graficznej ma minimalne znaczenie. Równie dobrze mógłbyś
wsadzić coś taniego za 200zł.
Ponoć profesjonaliści, którzy widzą różnicę w jakości obrazu i używają
kart Matroxa...

> - monitor: Samsung SM940N; Przekątna (cale): 19"

...ale cokolwiek zyskasz na jakości kupując lepszą grafikę, stracisz na
monitorze. Rozważ poważnie zakup nawet używanego, dużego (21") CRT. Za
małe pieniądze czasami można kupić profesjonalne monitory. Wyjdzie
prawdopodobnie taniej i z całą pewnością lepiej. Jeśli ma być całkiem
profesjonalnie, to wtedy dwa monitory.

> Na sprzecie do skladu sie nie znam specjalnie, ale na pierwszy rzut
oka wydaje mi sie, ze komputer jest troche na wyrost.

Wszystko zależy od tego, co kolega zamierza składać. Z całą pewnością
nie jest to sprzęt na wyrost.

> Szczegolnie, ze
> znajomy sie tak naprawde uczy (na powaznie, ale jednak).

Moim zdaniem jest to sprzęt w sam-raz do nauki. Gdyby zamierzał się tym
zajmować zawodowo, to co innego. Nie ma sensu oszczędzać kilkaset
złotych na sprzęcie, jeżeli ma na nim działać soft za kilkanaście tysięcy.

--
Yakhub