Re: Drukarki HP - druk dwustronny

Autor: Jakub Szułakiewicz <yakhub_at_gazeta.pl>
Data: Tue 17 Apr 2007 - 12:24:44 MET DST

inst4nce napisał(a):
> HP ma takie drukarki:
>
> HP LJ P2015 - druk dwustronny: ręczny (z obsługą przez sterownik)

Koledzy już się wypowiedzieli na temat tego, co to jest dupleks
ręczny,jednak ja jeszcze dodam coś od siebie.

Mam HP1100 i u mnie wygląda to tak - o ile faktycznie takie rozwiązanie
wymaga, abyś sam sobie przełożył kartki z powrotem do podajnika, to cała
reszta (obracanie stron "do góry nogami", rozdział na
parzyste/nieparzyste) jest wykonywany sprzętowo przez firmware drukarki.

Software po stronie PC jest przekonany, że drukarka ma dupleks - to
czasami upraszcza życie. Przede wszystkim, odpadają problemy, które
występują przy rozwiązaniu tradycyjnym - nie ma niebezpieczeństwa, że
jak zaczniesz ustawiać druk stron parzystych/nieparzystych i obrót
strony, to na koniec się okaże, że tył kartek jest wydrukowany na odwrót
i w dodatku w innej kolejności.

W praktyce wygląda to tak, że w sterowniku zaznaczasz ptaszka "druk
dwustronny" - i dokument jest przesyłany do drukarki.

Drukarka najpierw drukuje strony 2, 4, 6, 8, 10.... Gdy skończy,
zatrzymuje się i mruga zielonym światełkiem.

Wyjmujesz z drukarki plik kartek i przekładasz je do podajnika - nie
obracasz, nie tasujesz, nie zmieniasz kolejności.

Naciskasz guzik na drukarce. Drukarka drukuje odwrócone do góry nogami
strony 9,7,5,3,1.

Ja osobiście uważam, że jest to wygodne*. Choć z pewnością nie jest to
prawdziwy dupleks.

*) wygodne - czyt. wygodniejsze, niż gdybym sam miał się zastanawiać, w
jakiej kolejności wkładać kartki.

--
Yakhub