Re: Emulacja UART 8250?

Autor: hyron <hyron_at_mega.com.pl>
Data: Mon 16 Apr 2007 - 12:24:31 MET DST

Bernard wrote:
> Komunikat wskazuje raczej na coś innego: Program wymaga 16450, a
> wydaje mu się (błędnie), że ma do czynienia z 8250 i odmawia
> współpracy. Na moje oko trzeba zmienić program... Emulator czy
> maszyna wirtualna by pomogły, gdyby specjalnie "poprawić" w nich
> moduł obsługi UART. Równie dobrze i podobnym kosztem można poprawić
> rzeczony program.
>
> 16450 jest całkowicie zgodny z 8250, w drugą stronę trochę gorzej.
> Każdy program na 8250 będzie działał na 16450 i następnych, o ile
> jakiś dowcipniś nie napisał go SPECJALNIE tak, żeby nie działał.

No tak, skrót myślowy. Pełen komunikat brzmi sobie tak:
"comio:14
UART mode 8520 not supported on selected interrupt"
Czyli raczej nie w programie, zwłaszcza, że program do tej pory chodził sobie na maszynie NEC powermate 286+, gdzie był na 100% stary UART. W ustawieniach programu jest tylko wybór między portami NEC/AT i PS/2. Niestety nie mam kodu źródłowego do tego programu...

Pozdrawiam
Hyron