Re: RAID + 2 procesory w domu

Autor: uC <bla.bla_at_uc.uc>
Data: Sat 14 Apr 2007 - 23:10:14 MET DST

"Mateusz Szczyrzyca" <annihilator@poczta.onet.pl> wrote in message
news:evrbp1$rr9$1@news.onet.pl...
> [...]
> domu. Nie będę opisywał wszystkiego, skupie się na naistotniejszych
> rzeczach:
>
> a) 2 Procesory (podejrzewam, że 64-bity)
> b) osobny, sprzętowy kontroler RAID (10, 01, czy 5 - do zastanowienia)
> łączący 4 dyski SATA
>
> I stąd pierwsze z moich pytań:
>
> Czy ktoś robił już na domowy komputer takie kwiatki - znaczy, nie tylko,
> że 2 procesory, ale i dyski na RAIDzie, na porządnym, osobnym kontrolerze?
> Jeśli tak, to jak to się sprawuje, z czym są problemy (w sensie komputera
> domowego, itp itd). Całość w zamierzeniu na ma chodzić na Gentoo Linux,

Tak. Sprawuje sie. Twoje pytanie jest zbyt ogolne, musisz napisac do czego
to ma sluzyc i dlaczego tak chcesz oraz zadac bardziej szczegolowe pytania,
bo tak mozna by pisac i pisac...

> Druga sprawa dotyczy zasilania. Raz, że dwa procesory, ze 2 GB RAM,
> Jakiś GeForce 6600 czy coś z 7000 (nie potrzeba mi najmocniejszych
> modeli),
> SB Audigy, 2xkarta sieciowa na PCI (już pomijam rzeczy, które mogą być z
> integrowane na płycie). Pewnie ze względu na dyski i tam sprawy obudowy,
> dojdzie parę wentylatorów, to w stronę dysków, to wiejące do i z obudowy.
> Pewnie wyjdzie z maks 5-6 dodatkowych.
>
> Zatem, ile W musi mieć zasilacz, aby pociągnął powtorka o powyższej
> konfiguracji? Nie chodzi mi o dokładne pomiary, ale tak - pi razy oko,
> [...]

Ja mam 580W na dual Opteron, GF78000GTX, kilkanascie GB RAM, 10 dyskow, dwa
kontrolery Raid i duzo wietrakow. Wystarcza, pi razy oko...

Pzdr.,
uC
www.ultracode.eu