Re: Zasilacz dmucha do środka

Autor: toolM <toolmaker_at_onet.eu>
Data: Sat 14 Apr 2007 - 19:03:58 MET DST

Tajan wrote:

> Mój komputer również ma taki obieg powietrza. Z tym, że z przodu obudowy ma
> drugi wentylator, który wydmuchuje gorace powietrze na zewnątrz. Jest on z dosć
> renomowanej firmy, więc myślę, że tak ma być, bo eksploatuje go juz kilka lat i
> nigdy nie miałem problemów z przegrzewaniem procesora.

Zależy od typu obudowy. Jeśli to desktop/leżąca to prawie każdy wariant
"ujdzie w tłoku". Jeśli natomiast tower/stojąca to powinna zasysać zimne
powietrze na dole i wydmuchiwać je po schłodzeniu "bebechów" możliwie
blisko górnej krawędzi (optymalnie na ściance przeciwległej do tej z
otworem zasysającym). To czy obieg ma kierunek przód -> tył czy na
odwrót jest właściwie bez znaczenia, ważne aby było dół -> góra, i tak
też zalecają oficjalnie producenci CPU np. AMD.

> Tajan

Pozdr.