Re: AM2 - kompatybilność ze starociami?

Autor: Marx <marx_at_sorry.too.much.spam.write.to.nefsgroup.com>
Data: Wed 11 Apr 2007 - 11:55:38 MET DST

Michal Kawecki napisał(a):
> Oczywiście wystarczy zintegrować instalkę ze sterownikami SATA i to
> powinno załatwić sprawę.
to chyba sproboje w pierszej kolejnosci

> Ale równie dobrze powinno zadziałać podłożenie
> tych sterowników z dyskietki. Jeśli posiadasz sterowniki to tryb pracy
> kontrolera jest nieistotny.
no wlasnie pisze caly czas ze w moim przypadku JEST istotny. Jesli
ustawie RAID to instalka startuje i moge z dyskietki podlozyc sterowniki
(BTW czemu nie moge ich podlozyc z CD czy pendrive to juz tajemnica MS).
Niestety wtedy opcja do instalacji naprawczej nie jest dostepna.
Jesli ustawie AHCI to instalka zawiesza sie na samym poczatku, tzn pisze
ze skanuje sprzet, po czym nie pojawia sie nawet niebieski ekran.
Jesli odepne dysk, instalka startuje niezaleznie o trybu pracy dysku.
Czy przyczyna takiego zachowania moze ze na tym dysku jest BootIt oraz
Vista (na swoich osobnych partycach)?

> Dość ważne jest natomiast ustawienie
> właściwej kolejności napędów, z czym niektóre BIOS-y mają spore
> problemy. Proponuję odłączyć inne dyski na czas instalacji pozostawiając
> jedynie dysk SATA.
i tak wlasnie mam. Jeden dysk SATA na pierwszym kanale SATA oraz jeden
naped DVDRW master na pierwszym kanale ATA

> Można też postawić system na dysku IDE, zainstalować w nim sterowniki do
> dysku SATA, a potem przekopiować partycję z nim na dysk SATA i ustawić
> ten dysk jako bootowalny.
No to jest jakis pomysl. A moze przeniesc partycje z SATA na ATA, tam
moze uda sie ja odpalic, poinstalowac sterowniki i przeniesc spowrotem?
Co do aktywnosci to tu nie bardzo nad tym panuje bo BootIt sam to
przestawia wg wlasnego widzimisie

Marx