Do użytkowników Sound Blaster X-FI

Autor: Boniek <tboniek_at_interia.pl>
Data: Tue 10 Apr 2007 - 18:55:55 MET DST

Witam

Mam pytanie do użytkowników SB X-Fi. Posiadam model Extreme Gamer i płytę
główną Gigabyte GA-K8N51GMF-9. Jest to płyta oparta na chipsecie nForce.
Znane są problemy karty muzycznej z danym chipsetem które występują również
u mnie. Ogólnie rzecz biorąc podczas włączania komputera w czasie startu
systemu komputer się blokuje. Pomaga tylko reset.

Jedyne co udało mi się zaobserwować to przydzielenie przerwań przez system
operacyjny. I tak IRQ 16 jest przydzielone karcie graficznej w slocie PCI
Express (Geforce 7600) i tunerowi TV Leadtek Winfast 2000. IRQ 17 zajmuje
karta muzyczna. W takiej konfiguracji podczas oglądania TV komputer się
zawiesza. Jak wymienie karty w portach PCI podczas grania na ekranie
pojawiają się różne dziwne rzeczy. Ogólnie wszystko zwalnia.

Z uwagi na APIC nie ma możliwości ręcznego zmienienia przerwania.
Moje pytanie jest następujące. Na jakich płytach głównych używacie kart X-fi
? Czy macie z nimi problemy?
Zamierzam wymienić płytę główną na posiadającą więcej portów PCI. Być może w
ten sposób uda mi się włożyć karty żeby nie powodowały konfliktu. Czy może
ktoś używa płyt głownych z chipsetem VIA wraz z w/w kartą muzyczną

Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam
Boniek