Re: Via i pamięć

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Tue 10 Apr 2007 - 08:27:02 MET DST

> Mam komputer z procesorem Pentium III 1000 Mhz przetaktowany na 150 Mhz
i z
> kartą graficzną Geforce 3 Ti 200. Sprawdziłem przepustowość pamięci w
Sisoft
> Sandra 2003 na chipsecie Via Apollo Pro (VT82C693BX) przy włączonej
opcji
> 4-way memory interleave. Wyszedl mi wynik około 980. Czyżby moja pamięć
> chodziła szybciej niż na komputerach z chipsetem BX, bo w tej Sisoft
Sandrze
> chipsety BX miały dużo niższe wyniki?

A masz tam wyniki dla przetaktowanego do 150 mhz BX'a?

Poza tym - wlaczyles interleave, ktory domyslnie byl wylaczany ze wzgledu
na "drobne" problemy ze stabilnoscia... Choc to zdaje sie dotyczylo
wczesnych
wersji chipsetu, o ile pamietam.
W kazdym razie po wlaczeniu tego trybu jest sporo lepiej.

> Jakie jeszcze wady ma chipset VIA?

Odinstaluj soft-patcha pod tytulem 4in1 (pod win98, bo pod 2k czy XP
juz takich roznic nie ma) i sobie sprawdz :P

A w miedzyczasie zainteresuj sie tez zajetoscia procesora podczas
odczytu z dysku czy CD mimo wlaczonego DMA.

> Czy na przykład transfer AGP jest wolny (...)

A tego jakos nigdy mi sie nie chcialo sprawdzac... Ale mysle,
ze tu wielkich problemow nie bedzie. Glownie dla tego, ze transfer
przez AGP nie jest az tak krytyczny, jak to marketingowcy by chcieli... :)

Pozdrawiam,
Vituniu.