Re: CPU - Procki wielordzeniowe (Intel i AMD)

Autor: Jerzy Andrzej Dąbrowski <jerzy_dabrowski_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Sun 08 Apr 2007 - 23:45:00 MET DST

Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> napisał(a):

> [...]
Opterony

> Tak, Barcelona.

Czytałem o Barcelonie, m.in. tu:
http://news.softpedia.com/news/AMD-Quad-Core-Barcelona-Coming-Soon-
45504.shtml

Mam nadzieje, że również szybko soft podąży za producentami hardware-u i
oprogramowanie będzie wykorzystywać kilka rdzeni / procesorów.

> Conroe a nie 'Cronon' ;)

Wiem, zapomniałem.

> W zastosowaniach serwerowych dalej bardziej podoba mi się
> Opteron. Natomiast w desktopach Core 2 jest godnym przeciw-
> nikiem Athlona 64/X2, często nawet nieco lepszym.

> Systemy -- super. Oprogramowanie -- marnie.

też tak to widze.

WIN)

> Z oprogramowaniem *NIXowym nie-serwerowym też nie jest wcale
> lepiej. Kiedy się zmieni? Gdy procesory będą przyspieszały
> tylko przez zwiększanie liczby rdzeni i programiści będą musieli
> zrównoleglać aplikacje, żeby działały choć trochę szybciej
> na nowych maszynach. Czyli już bardzo niedługo, może w ciągu
> roku-dwóch.

A jak z Linuxem ? Słyszałem coś takiego, że jeśli Linux obsługuje
wielordzeniowy procesor, to automatycznie każdy program wykorzystuje,
korzysta z kilku rdzenie. Czy to prawda ? Z Linuxa nigdy nie korzytsałem,
więc nie mam o tym OS żadnego pojecia.

Pozdr.
J.A.D.