Problem z przełączeniem dysku z ATA 100 na ATA133

Autor: AL <nysia_at__NOSPAM_.onet.pl>
Data: Sat 07 Apr 2007 - 16:55:44 MET DST

Witam

Obiekt zainteresowań:
Dysk Samsung 1654N 160GB 7200RPM 8MB cache

Problem:
Nie mogę zmusić dysku do pracy w trybie ATA133. Korzstałem z programu hutil
nie pierwszy raz, więc odpaliłem programik, dokonałem zmian, program
poinformował o aktywnym trybie ATA133.
Wiec wyszedłem z programu, restart... i dysk pracuje na ATA100. Ściągnąłem
jeszcze kilka wersji hutil i zawsze to samo. Nie jest to wina płyty, gdyż
wcześniejszy dysk 40GB pracował normalnie w trybie ATA133.A zjawisko braku
możliwości zmiany trybu pracy w tym samsungu wystapiło na dwóch niezależnych
komputerach w taki sam sposób.
Czy jest jakaś metoda na "przekabacenie" dysku na ATA133? Nie pomaga
podpinanie dysku samego na jednej taśmie, na innym kanale, etc..
Dodam, ze poza tym problemem dysk chodzi idealnie.

Konfig:
Duron 1600
ECS K7VTA3 v.5.0
768MB RAM