Re: 2xRAID 0 dyski szaleja?

Autor: |3eR|ok_at_ok.pl>
Data: Thu 05 Apr 2007 - 23:49:16 MET DST

Użytkownik "pwil" <pwil@kgb.pl.niedziala> napisał w wiadomości
news:Xns9905C30C8E604pwilatzpl@192.168.1.5...

> Zasilacz sprawdź. Możliwe, że w czasie pracy pary dysków napięcie chwilowo
> spada. A czasie liniowego odczytu dyski nie potrzebują tyle prądu, co w
> czasie seeków {defragmentacja}.
>
> Podaj jaki masz model zasilacza i jakie napięcia deklarowane i co za
> sprzęt
> siedzi w obudowie.
Zasilacz w tym przypadku faktycznie ma sens. Mam 4 dyski IBM Hitachi
DeskStar T7K250 2x80GB i 2x250 te ostatnia są troche nowsze i chyba się
bardziej grzeją. Procek P4 2.4c@3.3 , grafa geforce 6800GT, karta sieciowa,
karta muzyczna. Troche wiatraków2x12cm 2x8 rególowane przez ręczny
potencjometr.
No i to wszystko znacznie zjada prąd. Wszystko na zasilaczu 300W.
Rozkręciłem ostatnio całego kompa na czynniki pierwsze, wyczyściłem praca
dysków wróciła do normy. Pracują poprawnie nawet przy jednoczesnym
defragmentowaniu obu par + rendering w 3d max. Zobaczymy jak długo.