Re: ACPI, wspolne przerwania i win 2K/XP - co za g....

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 05 Apr 2007 - 14:34:59 MET DST

"Tomasz Holdowanski" <mordazy@USUN-TO.poczta.onet.pl> wrote in message
news:t1e913drejkr6sqopts8mdt0870epfqe7a@4ax.com...
> Deep inside the Matrix, convinced that Thu, 5 Apr 2007 10:09:29 +0200
> is the real date, "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> has written
> something quite wise. But (s)he wasn`t the one.
[...]
> "Hardware compatibility list" powinna byc drukowana na miekkim, szarym
> papierze. Dzisiaj stopien kompatybilnosci sprzetu moze sie latwo
> zmieniac wraz z wersjami sterownikow, uaktualnieniami do Windy itd.
> Robi sie z tego taki potencjalny burdel, ze naprawde czasem marzy sie
> mozliwosc ustawienia wszystkiego, co sprzetowe, na sztywno i
> zaklepania mlotkiem.

Zgadzam się. O ile jednak dla zwykłego użytkownika HCL ma niewielką
wartość, o tyle użytkownik instytucjonalny będzie raczej dobierał swój
sprzęt według tej listy. To jest właśnie uzasadnienie jej istnienia. Ale
tak jak piszesz, urządzeń, sterowników, wersji BIOS-ów jest już taka
ilość, że coraz częściej spotyka się rozmaite, często niespodziewane,
konflikty. W tej sytuacji dobrym krokiem ze strony Microsoftu było
wprowadzenie certyfikowania sterowników przeznaczonych dla Visty. Jest
szansa, że wymusi to na producentach tworzenie dobrego sprzętu i dobrego
softu, zgodnego z ACPI.

> Nie przyjmuje do wiadomosci wyjasnien "Nie bo nie".

Nie da się jednocześnie używać sterowników zgodnych i niezgodnych z
ACPI. One działają według całkowicie odmiennych zasad. Po wyłączeniu
ACPI będziesz mógł samodzielnie ustawiać urządzeniom przerwania. Ale po
włączeniu robi to sam system, m.in. na podstawie informacji uzyskanych
od samych urządzeń i odczytanych z ich sterowników. Jeśli chcesz w to
zaingerować, to musisz poznać zasady działania sterowników ACPI i
napisać własne, takie które zrobią czego oczekujesz.

[...]
> ingerencje. Bo to, ze beda takie sytuacje jak moja jest nieskonczenie
> bardziej prawdopodobne niz to, ze wszystko i wszedzie bedzie dzialac
> jak nalezy.

Dopuszczenie ręcznej ingerencji w te mechanizmy to będzie kolejna
proteza nałożona na system. W dodatku jej jedynym uzasadnieniem byłoby
umożliwienie działania urządzeniom niekompatybilnym z obowiązującymi
standardami. Ale jeśli już, to powinien się tym zająć producent takich
urządzeń, bo to on pisze do nich sterowniki. A nie Microsoft...

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/