Re: [OT] Re: dyski twarde - predkość (WD Raptor vs RAID)

Autor: webjay <kamil_at_adres-email-w-linku-stopki.pl>
Data: Thu 05 Apr 2007 - 14:11:04 MET DST

Użytkownik "Jerzy Andrzej Dąbrowski" <jerzy_dabrowski.WYTNIJ@gazeta.pl>
napisał w wiadomości news:ev0q8v$pgd$1@inews.gazeta.pl...

> RAID

> I korzystałeś w DFI LanParty UT nf4 Ultra-D/G z RAID-u na płycie ? Jeśli
> tak, to jak się sprawował ?

(?) normalnie.

> [...]
>
> To nie tak, nie podam Ci dokładnej liczby MB/s, ale powiem "im więcej tym
> lepiej (za normalne, rozsadne pieniadze)"... W tej chwili dwa dyski
> SEAGATe-
> y 320 GB SATA II w zasadzie mi wystarczają. Ale jest coś takiego jak
> komfort
> uzytkowania, a szybkie dyski bardzo by go podniosły. To jak z jazdą
> samochodem. Mercedesem E200 Kompressor już całkiem niezle się można
> poruszać, jest wystarczający. Ale przyjemność z jazdy (oraz komfort i
> bezpieczeństwo, np. przy wyprzedzaniu) daje dużo lepsze Mercedes E55 AMG

dalej mysle, ze nie wiesz jakich parametrow potrzebujesz... czy SL'ka nadaje
sie do jezdzenia po lesnych drogach?
wiec raz jeszcze: jakich transferow potrzebujesz?

> Skoro masz tą płytę, to zadam kilka pytań:
> ( moja dokładnie to: DFI LanParty UT nf4 Ultra-D/G - bez SLI, ale podobno
> można przerobić na SLI).
>
> 1. Czym różnią się banki pamięci DRAM na płycie (są cztery, w dwóch
> róznych
> kolorach) ?

niby niczym, jednak przy dualu obsadza sie tylko pierwszy kolor

> 2. Jakie kości DDR 400 Mhz 1 GB polecasz do tej płyty i jakiej firmy (GEIL
> ?
> Patriot ? OCZ ? Hynix ?) ??? (chce kupić dwie lub cztery kości 1 GB ).

obojetne - i kup 2x2GB jesli znajdziesz gdzies sensowne, w 4x1GB bedziesz
mial na bank 2T (o ile pojda :>)
patrz na male timingi i w/g nich porownuj kosci DDR 400 - marka jakby nie ma
zanczenia w normalnym uzytkowaniu - to nie kwestia producenta, ale
konkretnych typow pamieci... moze znajdziesz 1GB Kingstona ULK2 - bardzo
dobre, albo hardocorowe Mushkin Redline.

> 3. Gdzieś na sieci było forum, gdzie można było zadać więcej pytan na
> temat
> płyty DFI - znasz adres ? (szczególnie chciałem poczytać o OC)

dfi-street.com...

http://forumz.tomshardware.com/hardware/Street-ftopict216782.html

pozdrawiam,
Kamil