Re: ACPI, wspolne przerwania i win 2K/XP - co za g....

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 04 Apr 2007 - 14:49:13 MET DST

"Tomasz Holdowanski" <mordazy@USUN-TO.poczta.onet.pl> wrote in message
news:6bu613telttih3gq6dagejhit3j7tss4i5@4ax.com...
> Deep inside the Matrix, convinced that Wed, 4 Apr 2007 09:51:29 +0200
> is the real date, "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> has written
> something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

> Bzdura. Kontroler ACPI zajmuje IRQ 9. Dodatkowo listing urzadzen PCI
> podczas startu kompa pokazuje urzadzenia na wspolnym przerwaniu, wiec
> chyba jednak to jest jedno fizyczne przerwanie. Gdyby bylo tak jak
> mowisz, nie byloby takich problemow przy intensywnym rownoczesnym
> korzystaniu z grafiki, usb i sieciowki.

Owszem, kontroler ACPI zajmuje jedno przerwanie - najczęściej 9 - i to o
tym właśnie przerwaniu pisałem poprzednio. Ale prawdziwą listę przerwań
przydzielonych urządzeniom i w ogóle jak to wszystko działa na płycie
głównej możesz jedynie podejrzeć odpowiednim narzędziem, takim jak np.
PCIScope http://www.tssc.de/index.htm . Polecam zwłaszcza System
Information ==> IRQ summary i BIOS IRQ Routing Diagram.

> A co z sytuacja, gdy owa wspolpraca NIE jest bezkonfliktowa i
> bezproblemowa? Dlaczego nie ma mozliwosci podejrzenia ani zmiany
> ustawien?

Pozostaje wymienić ten element, który powoduje problemy, na inny.
Ewentualnie można spróbować obejść problem, wkładając kartę w taki slot
PCI, który nie współdzieli linii INT# z innymi urządzeniami. Listę
slotów i przydzielonych do nich linii INT# znajdziesz w dokumentacji do
płyty.

> Skoro ACPI i winda nie daja mi innego wyboru...

Daje. Zawsze możesz przecież całkiem ACPI wyłączyć. Ale wiąże się to z
przejściem na obsługę wszystkich urządzeń według zupełnie innego modelu
sterowników, dlatego nie da się tego zrobić bezboleśnie.

P.S. Przeczytaj poniższy artykuł i może trochę Ci się rozjaśni:
http://www.evilbitz.com/2006/12/08/interrupts-and-interrupt-controllers

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/