Re: Ghost skasował partycje

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 03 Apr 2007 - 19:53:10 MET DST

<maciej.stepnikowski@gmail.com> wrote in message
news:1175618927.763752.210220@o5g2000hsb.googlegroups.com... Witajcie
> Przy przywracaniu partycji popełniłem błąd - zamiast przywróć partycję
> kliknąłem przywróć dysk. Ghost przywrócił partycje systemową i jest
> ona teraz jedyna partycją na dysku (reszta została skasowana), a C
> zajmuje cała powierzchnię dysku.
>
> Jak odzyskac reszte partycji? Chodzi mi o odzyskanie partycji wraz z
> danymi. Nie muszę dodawać że były tam ważne dane.
>
> Pojęcie o komputerach mam niewielkie jednak zapewne chodzi tu tablicę
> alokacji którą ghost wyczyścił, wymazał czy cokolwiek innego. Jak
> odzyskac partycje wraz z poprawnie zindeksowanymi plikami i folderami?

Jeżeli tylko nie uruchamiałeś systemu i nic nie zapisywałeś na tej
odzyskanej partycji, to nie powinno być żadnego problemu z odtworzeniem
poprzedniego układu partycji. Użyj programu Testdisk
http://www.cgsecurity.org/ . Przeskanuj nim dysk (Search!), a następnie
spośród różnych odnalezionych kiedyś skasowanych pozycji pozostaw
jedynie te partycje, o których wiesz że są właściwe. Możesz je na
przykład podejrzeć (klawiszem P). Partycjom nadaj taki typ, jaki miały
oryginalnie (czyli klawisz E- extended, L = logical, P - primary).
Jeżeli program nie będzie sygnalizował błędów, to na koniec zapisz
odzyskaną tabelę partycji.

Tu znajdziesz przykłady postępowania:
http://www.cgsecurity.org/phpwiki/index.php/examples .

--