Re: plyty TDK - jakosc

Autor: Robert T <robert003_at_o2.pl>
Data: Sun 01 Apr 2007 - 21:22:29 MET DST

> Sądziłem, że DVD jest trwalsze niż kaseta.

No to możesz sie zdziwić jak za 5- 10 lat będziesz chciał obejrzeć
nagrany dziś materiał.
Z kasety na pewno obejrzysz, z płyty może być różnie, ale trzeba się
liczyć z tym że możesz być niemile zaskoczony.
Niestety żyjemy w świecie w którym trwałość "nagrywalnych" nośników
wcale się nie liczy. A przecież po to nagrywam żeby mieć to na "zawsze"
Jeśli chce mieć coś na pół roku to nie wypalam, tylko trzymam na dysku a
potem usuwam.
Marzę o takiej płycie na której nagram materiał, włożę do szuflady,
wyjmę za 30 lat i będę mógł go obejrzeć, posłuchać, tak jak robię z
kasetami Stilon Gorzów i Superton nagrywanymi przez moich rodziców ponad
30 lat temu. Czy z płytami DVD-R, CD- R mogę też tak zrobić ? Na pewno
nie bo płytki nagrywane przed 6-8 laty już mocno sie zestarzały. Faktem
jest że stare płyty CD-R TDK, SONY czy Philips trzymają się świetnie,
ale jak porówna się dzisiejsze CD-R Sony i TDK a te z roku 1999 to na
oko widać różnicę w jakości. Późniejsze Akossy to już szajs, ale to było
wiadomo od początku. Na Verbatim trzeba uważać, wyrzuciłem ich juz kilka
- Przeważnie odpadała powłoka z płyty i tylko przypadek sprawił że
zdążyłem odzyskać dane z rozsypującej sie płyty. O Emtec nie wspomnę bo
wszystkie jakie miałem stały się bezużyteczne po 3-4 latach od nagrania.
DVD jest krócej na rynku, ale pierwsze szajsowate Media Store już się
nie czytają...
Reasumując nie ma na rynku takiej firmy o której można powiedzieć że
jej płyty są najlepsze (chociaż ja mógłbym tak powiedzieć o TDK bo
jeszcze żadnej nie wyrzuciłem).
Dla mnie nie ma znaczenia czy płyta nagrywa się z prędkością 4 czy 30 x
- To nie decyduje o jej jakości. Wszystkie płyty które już wyrzuciłem
nagrywały się bez problemów - czyli były dobrej jakości??
Zawsze staram się nagrywać jak najwolniej. Ważne jest to jak długo będę
mógł cieszyć się tym nagraniem. Nigdy nie jestem pewien co kupuje,
dlatego ważne dane należy co 2-4 lata przeglądać i jeśłi to konieczne
robić kopie.

Pozdrawiam !
Robert