Jacek Maciejewski nastukał(a):
>> Przy niskich obrotach i gęstych żeberkach chłodniejsze powietrze będzie
>> dmuchało ze zbyt małym ciśnieniem, by dotrzeć do podstawy.
> Zrób sobie eksperyment z przepływem powietrza z pomocą strugi dymu.
> Prościzna, ale pouczająca. I nie będziesz wypisywał bzdur.
Właśnie miałem zamiar odpisać Ci na ten fragment, ale poniżej sam sobie
odpowiedziałeś. Patrz niżej.
> A dodam jeszcze że wszystkie niemal modele chłodzenia
> powielają zasadniczy błąd - nadmuch jest skierowany na poprzeczną
> przeszkodę w postaci podstawy radiatora. Powoduje to dwa ujemne skutki:
> 1. Dodatkowy wzrost oporów przepływu, czyli spadek skuteczności chłodzenia.
> 2. Nad centrum przeszkody robi się "poduszka" powietrzna z prawie
> całkowitym brakiem przepływu, co powoduje że najgorętszy fragment radiatora
> pozostaje najsłabiej chłodzony.
Bingo...
> Prawidłowo zaprojektowany nadmuch powinien być wzdłuż płaszczyzny podstawy
> radiatora, z wydmuchem powietrza na zewnątrz skrzyni. Tyle mniej więcej
> uczą w szkole, kto tego nie widzicie to już jego kłopot :)
> A ja rozglądam się już ze dwa lata za dużym radiatorem na Socket A który
> miałby gęste żebra ustawione poziomo dla pionowej pozycji płyty głównej i
> były by one wystarczająco wysokie. Niestety, nic nie znalazłem.
...jednak jeszcze skuteczniejszym rozwiązaniem jest przeciśnięcie przez
podstawę tylu heatpipe'ów ile to tylko możliwe i przeniesienie ciepła na dużą
powierzchnię, jednak niezbyt gęsto upakowanych blaszek. Taka właśnie jest
Scynthee Ninja :-)
Niestety montaż na SocketA wymagałby pewnie dużo kombinowania, i cena...
Gdyby tylko się dało jakoś zamontować, to AC Freezer byłby całkiem miłym
rozwiązaniem i jeszcze nie tak drogim :-)
-- .. ___________ / /\ - IE używasz? poważnie? A w publicznej toalecie... /GG#3753675/ | ...też siadasz na desce bezpośrednio? /__________/--/ A64Ninja * K8N4E * 1GB * 1TB * A2ZS * 79GS 0.5/1.4GHz * TT Soprano * 19" MVAReceived on Sun Apr 1 18:50:04 2007
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sun 01 Apr 2007 - 18:51:01 MET DST