Re: Umierający (?) dysk twardy

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sat 31 Mar 2007 - 19:04:35 MET DST

"Saiko Kila" 1rf9pxs43uvmi.dlg@saikokila.pl

SK> Może na tym dysku się nie zmniejsza? Na wielu się zmniejsza.

MT> To jest chyba całkowita liczba bledow od poczatku zycia dysku. Wartosci
MT> okreslajace liczbe bledow na godzine pracy czy ilosc operacji oznaczone sa
MT> slowem "rate" (np. wspomniane Seek Error Rate), ale moge sie mylic.

U mnie to (UDMA CRC Erros ) nie zmienia się od lat, a nastukało się wszystko
w krótkim czasie chyba ze cztery lata temu, gdy była porwana tasiemka.

SK> AFAIR te nazwy nie do końca są dobrze oddane w programach i w manualach
SK> producentów. W specyfikacji którą ja mam ściągniętą błąd numer 199
SK> nazywa się właśnie "rate" a nie count. Dlatego przypuszczam, że to może
SK> zależeć od producenta. Całkiem sporo implementacji atrybutów SMART
SK> zależy od producenta, np. ten określający czas pracy - stosują sobie jak
SK> chcą.

Ja tego nie potwierdzam. Widziałem masę (może z pół setki) programów
interpretujących zapisy SAMRT i zawsze te interpretacje były zgodne.
Jedne były czytelniejsze, inne mniej czytelne, ale nie było różnej
interpretacji. Na przykład czas życia dysku czasami był podawany
w godzinach, a czasami i w godzinach i w przeliczeniu na lata,
miesiące, tygodnie czy dni, ale nie było różnych interpretacji.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'