Re: Excel i znajdowanie powtórzeń

Autor: TMK <tmk_usenet_at_epf.pl>
Data: Fri 30 Mar 2007 - 13:47:20 MET DST

pwil napisał(a):

> 1) Sortujesz rekordy wg. tych numerów
> 2) W nowej kolumnie wpisujesz formułę, która sprawdzi, czy rekord o jeden
> wyżej ma taką samą wartość jak ten obecny, jeśli tak, to niech w komórce
> znajdzie się "1", w innym razie "" {nic}.
> 3) Sumujesz jedynki -> ilość rekordów
> 4) Sortujesz dane wg kolumny z jedynkami, usuwasz rekordy które nie mają
> jedynki, pozostałe są tymi dyplikatami.
>
> Po małych zmianach algorytmu możesz uzyskać wszystkie rekordy, które mają
> "brata bliźniaka" ;-)
>
> Trudne? :-)

raczej dziwne ;)

menu dane-->filtr-->filtr zaawansowany
kopiuj w inne miejsce, tylko unikatowe rekordy

w kolumnie obok wyniku użyć funkcji "licz.jeżeli", koniec.

ps. excel i kilkadziesiąt tysięcy wierszy? grrr... jakąś bazę sql lub
accessa polecam :)

ps2. ilość rozwiązań uzależniona od fantazji pacjenta, hint:
pl.comp.lang.vbasic

--
Pozdrawiam, TMK