Re: przeszczep tależy

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 28 Mar 2007 - 20:29:02 MET DST

"Jacek" <jacek@mpx.waw.pl> wrote in message
news:eue9h4$1i7$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Mam takie pytanie do mądrzejszych od siebie: czy realne jest dokonanie
> w domu przeszczepu tależy z 40 gigowego samsunga (a więc dysk nie z
> najnowszych) do takiego samego (jak znajdę).
> Mam padniętego twardziela z diagnozą że elektronika jest w porządku.
> Firmy odzyskujące dane wiadomo ile biorą, nie stać mnie na to po to
> żeby odzyskać fotki mojego dzieciaka. Jako że i tak nie mam nic do
> stracenia to chcę kupić takiego samego twardziela i dokonać
> przeszczepu tależy po to, żeby raz go podnieść jako dysk slave i
> zbackupować co się da. Wiadomo że kurz i specjalne śrubokręty, ale
> [...]

Jestem niemal pewien, że ta diagnoza nie objęła sprawdzenia stanu głowic
dyskowych, a to one pewnie padły a nie talerze. Talerze nie padają.
Głowice można spróbować wymienić, jeśli Ci nie szkoda pieniędzy na naukę
oczywiście. Tu leży opis:
http://hddguru.com/content/en/articles/2006.02.17-Changing-headstack-Q-and-A/ .
Poczytaj też sobie tutaj: http://offtop.ru/hdd/index.php?/ .

--