Re: Jaki wybrać cichy i chłodny HDD do notebook'a

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console11>
Data: Wed 28 Mar 2007 - 16:27:50 MET DST

"pwil" Xns9901A01763473pwilatzpl@192.168.1.5

> I co z tego? Dla firmy liczy się wynik finansowy, a nie tylko udawadnianie
> kto ma rację. Zresztą "klient ma zawsze rację", przynajmniej w Stanach ;-)

Ano to z tego, że nie warto usuwać wad, których nie ma.
A dyski od ,,trudnych'' klientów służą testom. :) Ze
wszystkiego trzeba czerpać zyski -- nawet z pozornych
strat. To jak obrączkowanie ptaków. :)

> Jakich byś nie zapewnił warunków, to i tak część z dysków padnie, w losowych momentach.

Niby tak, ale gdy to jest znikoma część, to można powiedzieć, że jej nie ma.

> Padają i te w domach i te w profesjonalnych macierzach,
> klimatyzowanych pomieszczeniach. SCSI, ATA, SerialATA itp.

A masz jakieś dane dotyczące padliwości dysków?
Ja mam ,,doniesienia'' poważnych serwisów.
W skrócie -- możesz sobie obejrzeć reklamę
którejś TV... Zęby krokodyla w kamerze TV itp. ;)

Pomysłowość niektórych ludzi przekracza wszelkie wyobrażenia!!!

Nawet ja miałem klienta, który z uporem godnym lepszej sprawy ;)
podłączał skaner SCSI do Centroniksa a centroniksową drukarkę do
skanerowej karty SCSI, choć skutkowało to niezawodnie :)
natychmiastowym, trwałym padem. :)

> Tam gdzie są mniej sprzyjające warunki - częściej. Słabe zasilacze potrafią
> skutecznie przyśpieszyć padanie dysku.

A w jaki sposób? :)

> Kiedyś bawiłem się w wyciszanie starego Seagate 6.4GB. Gdy temperatura była
> taka, że w ręku się nie dało go utrzymać dysk jeszcze chodził, dopiero przy
> jeszcze większych temperaturach zaczynały się problemy,

Jakie?

> ale i tak po ostudzeniu pracował dalej ok ;-)

Nie było potrzeby restartowania komputera czy systemu?

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'