Konrad Kosmowski wrote:
> ** Andrea wrote:
>
> (...)
>
>> Akurat reklama nie jest źródłem informacji handlowej w rozumieniu
>> ustawy i niezgodność cech produktu z tymi z reklamy nie może być
>> podstawą do reklamacji z tytułu niezgodności z umową.
>
> Podstawa prawna?
>
Mój błąd terminologiczny: chodziło oczywiście o fakt, że reklama nie
jest ofertą handlową w rozumieniu ustawy. Konkretnej podstawy prawnej w
tej chwili nie pamiętam - czasy studiów mam dawno za sobą - a pośpieszne
googlanie nie przyniosło konkretnych efektów.
O ile jednak pamiętam, podstawą rozróżnienia jest informacyjny i
niekoniecznie bezpośredni charakter reklamy (ja jestem sprite, ty
pragnienie), podczas gdy oferta handlowa (w pewnym uproszczeniu)
bezpośrednio zmierza do zawarcia umowy, skupiając się na faktycznych
cechach produktu i warunkach jego nabycia. Oferta handlowa nie może
zawierać elementów wartościujących.
-- Andrea|ASRock K7Upgrade880, AMD Sempron 2800@2340MHz, Pentagram QC-80Cu 1024MB DDR-400, Sapphire Radeon 9600 128MB, Samsung SyncMaster SM-960BF Seagate Barracuda ST380021A 80GB, Western Digital Caviar WD2000JS 200GB Pioneer DVR-111L, ModeCom 350GTF, Creative Audigy SE + Creative HQ-1700Received on Wed Mar 28 01:40:11 2007
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Wed 28 Mar 2007 - 01:51:21 MET DST