akceleratory fizyki

Autor: Qbab <barbasz_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 27 Mar 2007 - 15:14:29 MET DST

Przegladajac zawartosc jednego ze sklepow znalazlem cos takiego
BFG Tech AGEIA PhysX 128MB 128bit GDDR3 PCI BOX
do czego to sluzy ? niby sie domyslam ale wole spytac. i co to wykorzytuje ?
czy np taki system jak linux korzytsa z tego jako z dodatkowego procesora
tak ze obliczeniowe sprawy ida szybciej (np kompresja, symulacjie) czy tez
trzeba sobie do tego pisac samemu soft dodatkowy.
Czy to nie jest tak ze to sie przydaje tylko dla graczy a ktos kto nie gra
nie ma po co sobie tego ogladac.
Pytam bo zaciekawilo mnie to poprostu (nie zebym mial zamiar kupowac)
poprostu chcialbym sie dowiedziec a google mi nie za bardzo pomagaja.
generalnie to niby jest sprzet wiec grupa ok ale czy ktos tu tego uzywa i
moze napisac swoje odczucia, oraz w jakim celu kupil