Re: co wybrać: 14" XGA czy 15" XGA ?

Autor: Bartłomiej Kowal <bartukas_at_gazeta.pl>
Data: Mon 26 Mar 2007 - 19:05:06 MET DST

Dnia 26-03-2007 o 19:10:56 SMi <brak@maila.pl> napisał(a):

> Bo na 15" bedą większe pixele... ale i większa waga notebooka. Karta
> grafiki jest taka sama- ATI 32 MB, RAM taki sam, procek taki sam...
>
> Czy możecie mnie uświadomić którą matrycę wybrać?

Jeśli do pracy biurowej i _stacjonarnej_ to bierz większą matrycę.
Jeśli będziesz sprzęt często woził, to:
a) zastanów się (w) czym (jeśli samochodem, to 15"; jeśli autobusem, ale w
plecaku to też 15"; jeśli autobusem ale w torbie na ramię - 14");
b) jak bardzo zależy Ci na baterii (15" to większe zużycie energii, ale
nie wiem, o ile. Obstawiam jakieś 20-30 minut).

Sam ostatnio prawie codziennie jeżdżę do biblioteki autobusem, do/od
którego muszę kawałek dojść. Plecak jest dużo wygodniejszy (nie czuję, że
coś mam na plecach), torba jest bardziej praktyczna (nie trzeba zostawiać
w szatni). Na co najmniej 60 osób, które spotkałem w bibliotece, tylko
JEDNA pracowała na baterii. Wszyscy inni (także użytkownicy ThinkPadów
serii T) najpierw rozglądają się za gniazdkiem. Gdyby nie fakt, że po
wyjęciu baterii mój notek się chwieje, bateria leżałaby w domu ;-)

Ja mam notka z 14,1" monitorem, obok żonka pracuje na 15,4". Oba w tej
samej rozdzielczości. Mój ma śliczne malutkie ikonki; żony większy i
wyraźniejszy obraz. Gdybym miał wybierać raz jeszcze, wziąłbym i dla
siebie większą matrycę - 0,5 kg różnicy na plecach się nie czuje (choć na
ramieniu już tak).

Pozdrawiam,

Bartek