Re: Ukryta partycja systemowa

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Mon 26 Mar 2007 - 16:39:34 MET DST

Michal Kawecki napisał(a):
> Ostatnio zmieniałem system operacyjny Windows XP z firmowego na taki
> pudełkowy w jakimś notebooku (bodajże Sony Vaio czy też HP, w każdym

Generalnie w przypadku notebooków niestety warto się trzymać
zasady "używam z systemem sprzedanym z komputerem". W note-
bookach producenci tak eksperymentują ze wszystkimi elementami,
że często tylko na konkretnych wersjach sterowników to działa
(albo na specjalnie zmodyfikowanych sterownikach). Dołączenie
innego, nie obsługiwanego przez producenta systemu to proszenie
się o kłopoty.

Wiesz zresztą chyba o tym doskonale :)

> razie dość nietypowy model ściągnięty ze Stanów), i gdyby nie dostęp do
> partycji recovery z której wyciągnąłem sterowniki, w życiu bym go nie
> zainstalował.

No i jeżeli chodzi o dostęp do *odczytu* do partycji ratunkowej
to nie ma problemu. Nie spotkałem się z przypadkiem, by był tam
jakiś dziwny system plików lub by była zaszyfrowana: najczęściej
jest to w ogóle zwykły FAT, ukryty tylko zmianą typu partycji by
Windows nie widział tam nic i nie prowokował użytkownika.

Natomiast zapis na tej partycji nie ma sensu i to cały czas
powtarzam. Jeżeli ktoś chce grzebać w systemie, to niech
grzebie w systemie, a ratunkową instalkę zostawi w spokoju,
bo inaczej przestanie ona spełniać swoją rolę.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |