Re: Nieuczciwy sprzedawca - monitor LCD

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Mon 26 Mar 2007 - 02:13:31 MET DST
Message-ID: <20070326021331.61094b66@localhost.localdomain>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2

** MarkS wrote:

>> Gdzie go zakupiła? Im większa firma tym łatwiej będzie się jej do
>> dupy dobrać, ale zacznij delikatnie - być może to jakaś pomyłka czy
>> zaniedbanie.

> Żebyś się nie zdziwił. Duże firmy mają bardzo dobre działy prawne...

To tym bardziej wiedzą jakie są moje prawa. :)

>>> W środku rzeczywiście lekki bałagan, połamany styropian, CD bez
>>> koperty, a na monitorze jakieś ślady. No, ale nic to, myślimy
>>> sobie, że może jakiś powystawowy, trudno, oby działał. Okazuje
>>> się, że jest wypalony jeden pixel na środku.

> I tylko to daje Ci możliwość spokojnej rozmowy ze sprzedawcą i prośby
> o wymianę na inny egzemplarz. Jeśli zaczniesz się stawiać, a
> sprzedawca wie co może, to nic nie uzyskasz.

Bzdura hehe.

>> I nie było słowa o martwych pikselach?

> A słyszałeś coś o klasach matryc i normach ich dotyczących?

One stoją nad prawem? Bardzo ciekawe. :)

>>> Wiem, że są jakieś normy dotyczące bad pixeli i reklamacji, ale tu
>>> jest szczególna sytuacja, bo monitor nie był taki całkiem nowy...

>> Skoro towar był od początku wadliwy to nie ma mowy o gwarancji.
>> Możesz żądać od sprzedawcy naprawy lub wymiany towaru na nowy i nie
>> jest to naprawa gwarancyjna tylko reklamacja towaru. Swoje
>> roszczenia najlepiej przedstaw na piśmie.

> Jeśli matryca jest w którejś z najpopularniejszych klas na rynku to
> jak najbardziej jest zgodna z normą czyli w pełni sprawna.

Ale towar był macany.

(...)

>> "Na sprzedawcy ciąży także obowiązek zapewnienia w miejscu sprzedaży
>> warunków umożliwiających dokonanie wyboru towaru i sprawdzenie jego
>> jakości, kompletności oraz funkcjonowania głównych mechanizmów i
>> podstawowych podzespołów."

> Gdzie tu widzisz przymus takich czynności. Jest tylko możliwość dla
> klienta który wyrazi na to chęć.

Oczywiście, zakładam, że ktoś kto kupował chciał zobaczyć co kupuje
zanim to kupił.

(...)

>>> Jutro rodzinka pojedzie i ma nadzieję na wymianę.

>> Nie nadzieje tylko to ich prawo.

> Bzdura.

Bzdura. :)

>>> ps. Słyszałem, że LG chętnie wymieniało monitory LCD z wypalonym
>>> pikselem na nowy, wie ktoś coś może o tym?

>> Ale to chodzi o piksel, który się pojawi w trakcie okresu
>> użytkowania, nie od nowości.

> Niektóre firmy dają taką możliwość ale wynika to tylko i wyłącznie z
> ich dobrej woli.

Chuja tam. Za przeproszeniem.

-- 
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )
  http://kosmosik.net/                     .           .     '-'  . kK
Received on Mon Mar 26 02:15:14 2007

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Mon 26 Mar 2007 - 02:51:24 MET DST