diagnostyka sieci

Autor: takeshin <takeshin.nospam_at_op.pl>
Data: Sun 25 Mar 2007 - 15:59:41 MET DST

witam!

"odziedziczyłem w spadku" sieć w firmie opartą na windows *xp home* (9
sztuk w jednej podsieci, grupie roboczej).
dwa switche (request), jedno ksero jako print server,
do tego kilka drukarek przy stanowiskach,
udostępnianych innym,
router (asmax?) i neostrada dzielona na wszystkie kompy

program księgowy (soft ekspert)
udostępniany z jednego komputera (wersja dos)
inne kompy mapują dysk i tak uruchamiają program

na innym komputerze użytkownicy trzymają szablony dokumentów z pakietu
office.

nod32 na każdym stanowisku (nie jako serwer)
włączony firewall i użytkownik o ograniczonych prawach

niektóre z komputerów działają znacznie wolniej.
widać różnicę przy przeglądaniu sieci przez windows,
ale też przy połączeniu kilku użytkowników przez program księgowy
ostatnio pojawił się windowsowy komunikat "~za dużo podłączonych
użytkowników"

moje pytanie brzmi,
jak zdiagnozować, co jest przyczyną tego wolnego działania?

zacząłem od sprawdzenia miernikiem kabli,
poprawności ustawień kart sieciowych,
ale nie dało to żadnych skutków.

co sprawdzić, żeby znaleźć przyczynę?
jakich narzędzi użyć?