Re: Moje odczucia o Seagate

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sun 25 Mar 2007 - 15:15:15 MET DST

"qwerty" eu5ocb$ja2$1@news.task.gda.pl

> po to dysk ma zapasowe sktory, że jak trafi na uszkodzony, to bierze z puli
> zapasowej. :P Zresztą dla dysku, to nie istotne czy od razu go zapisze chodz
> raz, czy bedę stopniowo zapisywał nowe dane.

Ważne, bo sektor może paść dopiero po zapisie, nie w trakcie zapisu. Niby
marne są tego szanse, ale są, a zapisanie i skasowanie niewiele kosztuje.

Poza tym takie alokacje zabierają trochę czasu, a padanie sektorów na samym
początku używania jest większe niż później, dlatego warto je powykluczać
w wolnym czasie, a nie wówczas, gdy nad czymś pracujesz, bo inna jest cena
czy wartość czasu wtedy, gdy masz jego nadmiar, a inna, gdy Ci się śpieszy.
Może to zyski niewielkie, ale zauważ, że ludziom czasami zależy na jeszcze
mniejszych zyskach w czasie. :)

No i czasami mogę wyjść na jaw jakieś błędy logiczne.

> Teraz dyski są na tyle mało awaryjne, że nie trzeba się z nimi pieścić. Zresztą
> po to się robi backup, żeby nawet jak się spali dysk, to nie byłoby problemów z
> danymi. :P Ja akurat mam archiwum na 2 różnych dyskach, dvd oraz na dysku gmail.
> :) Padnięcie dysku, to dla niektórych koniec świata. :P

Ja też mam kopie na dysku (normalnie ten dysk nie powinien u mnie pracować z uwagi
na zżeraną energię elektryczną i hałaśliwość) płytach DVD (nagrywarkę kupiłem nie
w tym celu, aby kopiować masowo filmy DVD, lecz właśnie dlatego, aby backupować,
a płyta CD stała się jakby za ciasna) i myślę też o tym, aby backupować to i owo
w miejscach typu GMail. Niestety moim zdaniem GMail się do tego słabo nadaje.

Jeśli znalazłeś metodę na ujarzmienie GMail -- chętnie ją poznam.
Najchętniej bym z tego korzystał za pomocą FTP i TotalCommandera.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'