Re: Jaki wybrać cichy i chłodny HDD do notebook'a

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console11>
Data: Sun 25 Mar 2007 - 12:50:12 MET DST

"Chichotek" 11h16fbiy0tud$.dlg@chichot.truposza.pl

> Z ciekawości: ile tych napędów Ci padło?

Prawdopodobnie pół miliona. Zauważ, że wg niego flashdyski są dużo szybsze od mechanicznych:

"SebOLO" eu58cb$oqu$1@atlantis.news.tpi.pl

> Segate to najgłośniejsze

U mnie Seagate pracuje bezgłośnie -- słychać przy nim brzęczenie elektroniki.

> i najczęściej padające napędy - zdecydowanie
> odradzam. Natomiast dane nie są bezpieczne na żadnym dysku - nie ma takiej

Choć awaryjność dysków (pomijając błędy użytkowników) jest niemal żadna.

> marki co w ogole sie nie psuje. Dane sa w miare bezpieczne tylko w przypadku
> macierzy RAID, ale w notebooku to raczej rzadkosc :)

> Najbardziej bezpieczne na dzień dziesiejszy i najmniej awaryjne są dyski
> FLASH'owe(brak części mechanicznych, wytwarzanie ciepła praktycznie żadne,
> dziesiatki razy szybsze od tradycyjnych), ale poki co mało kogo na nie stać.
___________________________________________!!!!

Dziesiątki razy szybsze. Weźmy takiego Seagate, czyli dysk ponoć najgorszy -- ma
teraz wewnątrz około 100 MB/s. Dziesiątki, to co najmniej dwie dziesiątki, czyli
wg "SebOLO" flashki mają szybkości rzędu 2GB/s -- jednego gigabajta na sekundę,
czy jak kto woli rzędu 20 gigabitów na sekundę. I żeby było jasne, wiem, że bajt
ma osiem bitów.

-=-

Nadszedł chyba czas na nowych ekspertów typu Kaweckiego. Kawecki (akurat chyba
obrońca Samsungłow i Fujitsu) bredził -- proponował człowiekowi skopiowanie kopii
MFT (w przeciwieństwie do partycji FATowej -- NTowa nie ma kopii MFT, choć nazwy
plików mylą, gdyż jest tam coś, co się nazywa $MFTMirr, lecz kopią MFT nie jest)
i wyzywał mnie (pewnie nie tylko mnie) od trolli, snując swoje teorie spiskowe
dotyczące MTBFów, ale nie tylko.

-=-

HDD są produkowane pół wieku, więc ich produkcja jest dopracowana, dlatego
raczej trudno dziś znaleźć złe dyski. Są szybsze lub wolniejsze, większe
lub mniejsze, cichsze lub głośniejsze, ale złe bywają straszliwie rzadko.

Co innego z innowacjami typu nagrywarka DVD czy blurejowa.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'