Re: PILNE! - który model lasera wybrać?

Autor: MadMan <madman15_at_nie-spamo-wac.wp.pl>
Data: Sat 24 Mar 2007 - 07:53:04 MET

Dnia Fri, 23 Mar 2007 21:28:09 +0100, Mariusz napisał(a):

> Chodzi o HP LaserJet 4 Plus? A tak z czystej ciekawości to z którego
> roku są te drukarki? Można gdzieś przeczytać w którym roku został
> wyprodukowany dany model (np. HP LaserJest 4 Plus, 5/5N, 2100 itp)?

Poszukaj na stronie HP instrukcji obsługi do nich - zdaje się jest w
nich napisana data stworzenia instrukcji. LJ5 to okolice roku 1995-96,
moja jest wyprodukowana w styczniu 1997 (tak mówi tabliczka znamionowa),
ale zasilacz ma kod "9643" - pewnie 43 tydzień 1996 roku.

> To LaserJet 5/5N jest gorsza jakościowo i droższa w eksploatacji od 4
> Plus?

Eksploatacja kosztuje tyle samo - 4+ i 5/5N mają te same kasety z
tonerem. Ja zdecydowałem się na 5, gdyż to nieco nowsza konstrukcja
(mniejsze przebiegi), a różnica w cenie była niewielka.

> A jak jest ze sterownikami do Windowsa XP/Vista? Czy 4 Plus, 5/5N nie
> sprawiają problemów w tych systemach i czy te 4 MB RAM wystarczą do
> wydruku zdjęć?

XP - bez najmniejszych problemów, sterowniki w systemie. Vista - nie
sprawdzałem, ale Vista Upgrade Advisor nie pokazuje z tym problemów.

Czy 4 MiB wystarczą - nie wiem, ale można kupić za półdarmo SIMMa FPM
np. 16 MiB i przerobić na współpracujący z drukarką (z LJ5 jest nieco
lepiej niż przy 4+, mniej "wybredna" - mi działały nawet przerobione
EDO). Przeróbka była opisana w Chipie i jest na stronach chip.pl gdzieś.
Nie każdego SIMMa da się przerobić - musi mieć punkty lutownicze do
zakodowania czasu dostępu 70 lub 80 ns i pojemności, ale więszość takie
punkty ma. Przeróbka banalna dla kogokolwiek kto potrafi trzymać
lutownicę w ręce. Swego czasu nieco (ale tylko nieco) zarobiłem kupując
SIMMy 32 MB po ok. 7 zł/sztuka (15 zł za parę) i przerabiając je na
SIMMy HP, a następnie sprzedając po ca 25 zł/szt. Zresztą 2 takie
"przeróbki" działają dalej w mojej drukarce, trzecia z cofniętym
zakodowaniem czasu dostępu jest w Amidze :)

I jeszcze co do portu na którym drukarka chodzi - nawet jeśli nowy
komputer nie miałby Centronics, to można za ok. 30 zł dokupić do
drukarki moduł sieciowy Ethernet (10 Mbps tylko niestety, w modelach
4xxx już na pewno był Fast Ethernet 100Mbps). Działa bezproblemowo, ale
trzeba uważać żeby nie kupić przypadkiem modułu z wejściem UTP, ale
pracującego tylko w trybie TokenRing...

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com