Re: zywotnosc dysku

Autor: pwil <pwil_at_kgb.pl.niedziala>
Data: Sat 24 Mar 2007 - 13:08:37 MET

Eneuel Leszek Ciszewski nastukał(a):

> Używasz poliwęglanowych kul do wróżenia czy czarnego kruka? ;)
>
> Albo inaczej: Możesz wyjaśnić/przedstawić/zaprezentować swój tok myślenia?
> Co mają wysoko podkręcone timingi pamięci lub przegrzewanie się chipsetu
> do zapisu na HDD? :)

To oczywiste. Zanim dane trafią na dysk muszą przejść przez RAM skąd zostaną
pobrane przez kontroler DMA i przesłane do kontrolera dysku a stamtąd do
dysku. Jeśli choć jeden z tych elementów jest niesprawny, może prowadzić to
do przekłamań zapisu i to najczęściej jest przyczyną. Czego tu nie rozumiesz?

> No i nie tylko ja notuje tego rodzaju przekłamania. :)

Bo nie tylko Ty masz niestabilnego kompa?

Ja u siebie nie mam już z tym problemu, a w przeszłości na takie problemy
pomogło 1) poprawienie chłodzenia chipsetu 2) poluźnienie timingów pamięci.

--
  /          /\  - IE używasz? poważnie? A w publicznej toalecie...