Martwe piksele - który monitor wybrać ?

Autor: WS <stratoss_at_poczta.wp.pl>
Data: Fri 23 Mar 2007 - 20:06:05 MET

Witam ,

Rok temu kupiłem sobie Samsunga 913N (19 cali), po paru minutach
użytkowania pojawił się na nim martwy piksel (cały czarny) , ale że
jest tylko jeden , nie podlega to gwarancji , gdyż samsung stosuje
panele klasy 2 i dopuszczalne są 3 tego typu piksele.

Przed momentem przyszedł kurierem monitor dla żony , Samsung 770P i
już jest na nim jeden martwy czarny piksel - oczywiście 1 martwy
piksel mieści się w normach i nie podlega gwarancji.

Dość mam już szajsunga. Obraz może i piękny , cena przystępna ale
poraz trzeci Samsung na pewno nie kupię.

I teraz pytanie - które firmy sprzedają monitory godne polecenia ,
gdzie panel jest klasy 1 i każdy martwy piksel / subpiksel daje prawo
wymiany w ramach gwarancji ? Chodzi mi o monitor do filmów / grania ,
nie do grafiki.

Dziękuję
Wojtek