Re: INTEL czy AMD ktory lepszy ??

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Fri 23 Mar 2007 - 14:17:16 MET

m m napisał(a):
> Mam taki maly dylemat. Nedawno popsul mi sie notebook tzn pekla w jednym
> miejscu matryca i chcialabym sobie kupic nowy bo niestety nie znalazlam
> kogos kto moze zrobic mi nowa matryce. Byl z procesorem INTEL i bylam
> zadowolona z niego Stacjonarny PC mam natomiast procesor SMD i tez jestem
> [...]
> Prosze o odpowiedz czym sie te procesory roznia i ktory jest bardziej
> polecany

W komputerach przenośnych procesory Intela generalnie cieszą
się nieco lepszą opinią. Są też znacznie popularniejsze,
więc łatwiej kupić i mniej się płaci.

Do takich zastosowań absolutnie wystarczy procesor Pentium M
albo Core Solo; Celerona M konsekwentnie odradzam. Warto
w co najmniej 1 GiB pamięci zainwestować. Dysk -- wedle
preferencji.

Co do Simsów, to od wersji 2 jest to gra wyjątkowo wymagająca
od karty graficznej. Nie wiem, jak się sprawuje na typowych
w tanim segmencie zintegrowanych kartach graficznych. Z kolei
komputer przenośny z osobnym, porządnym układem graficznym
to znacznie większy wydatek i - zazwyczaj - wyraźnie krótszy
czas pracy na zasilaniu bateryjnym.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |