Dziwne zliczanie pamięci.

Autor: minstal <minstal_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 23 Mar 2007 - 08:24:02 MET

Taka ciekawostka.
Dołożyłem 128MB sdram do płyty ECS i815 i w sumie jet 384 MB.
Tak pokazuje Bios, ale przy starcie systemu zlicza tylko 256MB.
System pokazuje 256MB, a Cpu-z pokazuje trzy sloty po 128 MB, tak jak
Everest, tylko że Everest zlicza 256 MB.
Tak się dzieje gdy szynę mam ustawioną na 133MHz.
Gdy ją ustawię na 100 MHz wszystko się zlicza poprawnie.
Cpu-z pokazuje ,że każda pamięć może pracować na 133MHz.
System jest stabilny, przynajmniej do tej pory.
Co to może być?