Re: Kamera internetowa

Autor: Maciek <maciek_at_nospam.pl>
Data: Thu 22 Mar 2007 - 13:35:14 MET

ziemo napisał(a):
> Przyznam się że nie jestem zorientowany w tym temacie, upatrzyłem sobie
> takie modele:
> http://tinyurl.com/2uzp7z
> http://tinyurl.com/3dfw23
> zastosowanie to chyba tylko komunikatory. Bedzie to dzialac przyzwoicie?
> czy trza cos lepszego, a moze to jest na wyrost i starczy tak na prawde
> cokolwiek za 20zł.
Przy komunikatorach to wszystko będzie działać "przyzwoicie", bo pewnie
i tak nie będziesz w stanie przesłać tej ilości klatek na sekundę ile
oferuje kamera ;-) Na cenę ma wpływ swego rodzaju ergonomia, np. moja
kamerka Logiteh za 50 PLN ma tylko podstawkę do postawienia na czymś
płaskim, na ekranie jej nie zawiesisz.
Nie polecam natomiast kamer Microsoftu, bo działają TYLKO z Windows
XP/Vista. Jeśli więc masz jakiś starszy system Windows, albo nie daj
Boże Linux, albo któregoś pięknego dnia postanowisz zanieść kamerę do
kogoś, kto ma któryś z w/w, to zapomnij. Inni producenci najczęściej
oferują sterowniki przynajmniej dla większości Windows, chociaż
oczywiście warto to sprawdzać, jeśli ktoś planuje używać na czymś innym
niż XP/Vista.

--
Pozdrawiam
Maciek